Fira och hjälp oss med 6 juni i Drottningholmsparken

11 maj, 2023 av Gillis Nordin
Den 6 juni firar vi Nationaldagen och traditionsenligt kommer Färingsö- och Träkvista sjöscoutkårer att tillsammans delta i firandet i Drottningholmsparken.
Vi kommer ha försäljning av varmkorv, sockervadd och läsk. Det brukar bli en fin intäkt för scoutkårerna.
I samband med Nationaldagen i Drottningholmsparken arrangerar Ekerö kommun och Mälaröarnas föreningar massor av olika aktiviteter i parken.
Det finns också scenprogram och picknickmöjligheter. Vi tillsammans med Mälarö Moves kommer i år återuppta traditionen att arrangera en parad som kommer gå från Teaterplan till stora scenen (beräknas avgå vid 11:30).
Vi har mejlat ut information och lagt upp det på Facebook om hur just DU kan hjälpa oss vid firandet.