Dags att beställa julkalender och almanacka!

30 september, 2021 av Gillis Nordin

Nu är det äntligen dags att beställa barnens julkalender och Scouternas almanacka för 2022!

Almanackan kostar 120 kr

Almanackan har varit en tradition i tusentals hem sedan starten 1945. Genom att köpa almanackan stödjer du scouting i Sverige och bidrar till att tusentals barn och ungdomar får en meningsfull fritid. 2022 års almanacka följer traditionen och tar dig med på en härlig resa mellan årstiderna.

Årets almanacka är illustrerad av Thérèse Lindström.

Adventskalendern 60 kr

En klassisk adventskalender ritad av Aina Stenberg-Masolle som hör julen till! Årets kalender är ett nytryck av kalendern från 1948. Motivet är inspirerat av hemtrakten i Siljansnäs och i bakgrunden syns Siljansnäs kyrka.

Barnens adventskalender är den första tryckta kalendern som gavs ut i Sverige. Under åren 1934-1964 tecknade Aina Stenberg MasOlle varje år en ny kalender

Så här beställer och betalar du

För att köpa någon av dem eller båda skicka ett mail till kassor@faringso-sjoscoutkar.se eller via messenger till Christina Ferelius. Skriv vilken eller vilka du vill köpa + antal. Skriv även namn och telefonnummer. För att vi ska kunna beställa från leverantören behöver vi få din betalning i samband med att du gör din beställning till oss.

Vi kommer skicka ett meddelande till var och en när det är dags för utlämning som kommer att ske under 2 tillfällen i november vid scoutstugan.

Antingen Swishar du betalning till 123 338 36 43 i en klumpsumma, eller använd QR-koden nedan
Du kan också sätta in betalningen på vårt BG 501-2331.

Vid betalning behöver vi få uppgift om vem som handlat för att kunna matcha beställningarna.
Vi behöver din beställning och betalning senast fredag 17 oktober.