Så här gör vi när vi lämnar ut en halsduk till scout eller ledare:

1. Fyll i en talong för varje halsduk du lämnar ut och lägger den i mitt (kassörens) fack, i plastfickan som det står ”Halsdukar” på.

2. Detta gäller även när du tar den halsduk som du som är ny ledare får av kåren. Skriv då ditt eget namn istället för scoutens och Ny ledare.

3. Om man slarvar bort sin halsduk och behöver en ny, gäller både scouter och ledare, så får man betala 80 kr.

Jag har gjort nya talonger och lagt på översta hyllan i garderoben, där halsdukarna ligger. De gröna är de som ska fyllas i och lämnas i mitt fack, de vita lämnar du med halsduken så att föräldrarna får information om betalningen.

När halsdukarna börjar ta slut…

Håll lite koll på hur många halsdukar det finns kvar och säg till mig när det bara finns ca 10 st kvar. Det tar ca tre veckor att få nya halsdukar levererade. Kan vara bra att tänka på om man upptäcker att det börjar ta slut. Säg hellre till en gång för mycket än inte alls.

Om det börjar ta slut på lappar hör av er till mig. Dessa går fortare att fixa men jag behöver en påstötning.

kassor@faringso-sjoscoutkar.se