Vi i Färingsö Sjöscoutkår tycker det är viktigt med inspiration och utbildning. En stor del av detta får du självklart i vår kår. Ibland finns det även inspiration att hämta från andra håll. Därför har vi infört möjligheten att få bidrag vid utbildningar och aktiviteter. Läs mer om detta här

Steg 1 – Hitta en kul och spännande utbildning eller aktivitet

Steg 2 – Maila vår KUL (Kår Utbildnings Ledare)

När du hittat en utbildning som är berättigad till bidrag mailar du vår utbildningsansvarige.  Skriv vilken kurs du tänker gå, vem som arrangerar, vad den kostar, vad som ingår i kursavgiften (ingår mat, resor, kurslitteratur), hur lång tid kursen är och varför du vill gå kursen).

För scouter är alla utbildningar som arrangeras av Scouterna, Stockholmsregionens scouter eller kretsen bidragsberättigade.

Du anmäler dig själv och betalar avgiften till kursarrangören.

Mail till KUL

Steg 3 – Gå kursen och har riktigt kul

Steg 4 – Maila vår kassör

Efter kursen mailar du vår kassör ett kursbevis på att du genomfört kursen samt vad du betalat för den. För mer detaljerad information om hur vi beräknar bidraget läs här. Du får bidrag vid genomförd kurs och i första hand en aktivitet/utbildning per scoutår och medlem.

Mail till kassören