En scoutkår kan variera i storlek. Vår kår har c:a 140 medlemmar.

I scoutkåren finns det olika avdelningar som är uppdelade efter scouternas åldrar. I vår kår har vi fem avdelningar fördelade på en familjescout-, spårar-, en upptäckare-, en äventyraravdelning och ett utmanarlag.

Varje avdelning är uppdelad i patruller (små grupper). En patrull består av fem till åtta medlemmar. I patrullen får scouterna träna sitt ledarskap genom att leda andra som är yngre eller lika gamla. Varje avdelning träffas en gång i veckan i vår stuga eller i båthamnen.

Kåren har en vald styrelse som träffas varannan månad. På styrelsemötena diskuterar man bland annat kommande aktiviteter, ledarsituationen och följer upp ekonomin. Kåren har också ett medlemsregister som uppdateras löpande. Här ser du vilka som äör med i styrelsen

En båtkommitté sköter om våra båtar och vår programkommitté planerar kårens gemensamma aktiviteter och ansvarar för hajk- och läger materiel. Två gånger om året träffas vi en helgdag eller en kväll för att göra lite större underhåll i och omkring stugan.