ScoutID knapp-mork-large

Medlemsskap

Medlemsavgiften

I medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi genomför.

Alla våra medlemmar omfattas av en försäkring om något skulle hända under scoutmöten, hajker eller läger.
I avgiften ingår även en medlemstidning från Scouterna.

Läs mer här om försäkring

Från vårterminen 2023 är avgiften enligt följande. (Distrikt avgiften höjd med 2 kr från 2023)
Medlemsavgift per termin
Scout (från 8 år) 557 kr
Familjescout 202 kr* (247 kr)
Familjescout förälder 152 kr
Ej aktiv/ stöd medlem 152 kr
Ledare/ funktionär 107 kr

I medlemsavgiften ingår medlemskap i Birka scoutdistrikt 17 kr  och Scouterna centralt 90 kr*, samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor.

* Scouter under åtta år som är registrerade i en familjescoutavdelning har en rabatt á 45 kr/termin på avgiften som subventioneras centralt.

Från Spårarna kan du prova två möten innan vi registrerar dig för betalning.

Fakturering

Medlemsavgiften faktureras från Scouterna två gånger per år.
Nu kan man få sin medlemsavgift som e-faktura! Anmälan gör var och en på sin Internetbank (sök efter Scouterna). För att kunna anmäla sig behöver man sitt medlemsnummer, vilket man kan hitta på en tidigare faktura, i Scoutnet eller kontakta oss

Medlemsregister

Alla medlemmar får automatiskt ett konto i Scoutnet som är Scouternas medlemsregister.  Med detta kan man själv uppdatera sina personuppgifter som vi använder för att kunna tex skicka mail mm.

Du loggar in med personnummer (12 siffror) eller medlemsnummer som användarnamn.

Om du glömt lösenordet eller inte loggat in tidigare beställer du ett nytt i Scoutnet. – Klicka här!

Support

Kontakta medlemsregistrerare via mail, medlemsregister@faringso-sjoscoutkar.se, om du behöver hjälp.

Hajk- och lägeravgifter

Vid hajker och läger tillkommer det avgift för mat, plats och program. När du är definitivt anmäld betalar oftast kåren avgifter till t ex lägerplatser och är det nära inpå har vi köpt maten.

Vi kan därför oftast inte betala tillbaka lägeravgifter. Om du blir sjuk och har läkarintyg så kan styrelsen bevilja återbetalning.